UBYTOVACÍ ŘÁD – RELAX PENSION SCHÖNWALD

1. Základní ustanovení
1.1 Tento ubytovací řád (dále jen „ubytovací řád“) upravuje práva a povinnosti provozovatele Relax Pension Schönwald a hostů ubytovaných v penzionu (dále jen „host“ nebo „hosté“) od momentu nástupu na pobyt do jeho ukončení.

1.2 Rezervace služeb se řídí samostatnými všeobecnými obchodními podmínkami penzionu. Host nástupem na pobyt potvrzuje, že byl s těmito podmínkami seznámen a zavazuje se je dodržovat.

1.3 Tento ubytovací řád je zveřejněn na recepci penzionu a na webových stránkách penzionu.

2. Cena za ubytování a služby
2.1 Host je povinen uhradit cenu za ubytování a s tím související služby dle platného ceníku. Platba se provádí předem při nástupu na pobyt nebo dle dohody s provozovatelem.

2.2 V případě předčasného odjezdu nevzniká hostovi nárok na vrácení zaplacené částky, pokud nebylo jinak sjednáno.

2.3 V případě nevyužití zákazníkem rezervovaných a uhrazených služeb z jakýchkoli důvodů na straně zákazníka nebo bez uvedení důvodů v celém rozsahu (předčasný odchod z pobytu, pozdější datum nástupu na pobyt), nevzniká zákazníkovi právo na jakoukoli finanční či nefinanční náhradu, náhradní plnění nebo náhradu škody.

2.4 Provozovatel si vyhrazuje právo na individuální posouzení a určení oprávněnosti žádosti zákazníka o poskytnutí případné náhrady za nevyužití rezervovaných a uhrazených služeb v celém rozsahu ze závažných důvodů na straně zákazníka (např. úraz, závažná nemoc, smrt a podobně), přičemž pro účely posouzení takové žádosti zákazníka je zákazník povinen provozovateli existenci a trvání závažných důvodů prokázat (např. potvrzením o hospitalizaci, lékařskou zprávou, úmrtním listem apod.). Na poskytnutí náhrady v těchto případech nemá zákazník právní nárok.

3. Podmínky ubytování
3.1 Check-in je možný od 14:00 hodin, check-out do 10:00 hodin. Jiný čas je možné sjednat individuálně s recepcí. Host, který nenastoupí na pobyt do 24:00 hodin bez předchozího oznámení, ztrácí nárok na rezervaci.

3.2 Při příjezdu host předloží doklad totožnosti (občanský průkaz, cestovní pas nebo jiný doklad) v souladu se kterým vyplní přihlašovací lístek. Bez tohoto dokladu není možné hosta ubytovat.

3.3 Pro kuřáky jsou vyhrazeny pouze označené prostory. Kouření v interiérech penzionu je zakázáno. Pokud host poruší zákaz kouření v pokoji pensionu nebo jiném prostoru pensionu, má provozovatel právo na smluvní pokutu ve výši 5 000 Kč, kterou je zákazník povinen uhradit provozovateli nejpozději při skončení pobytu (check-out) v hotovosti nebo platební/kreditní kartou na recepci penzionu. Pokud v důsledku porušení zákazu kouření v pokoji penzionu nebo v jakýchkoli jiných prostorách pensionu dojde ke vzniku škody na majetku provozovatele a/nebo pensionu a/nebo majetku, životě nebo zdraví zákazníků nebo zaměstnanců provozovatele, je zákazník povinen takto vzniklou škodu nahradit v celém rozsahu.

3.4 Hosté jsou povinni udržovat čistotu a dbát na ochranu vybavení penzionu. Případné škody způsobené hostem budou uhrazeny dle rozsahu poškození. Hosté si po nástupu na pokoj zkontrolují stav vybavení a jakékoliv vady ihned hlásí na recepci.

3.5 Noční klid je stanoven od 22:00 do 6:00 hodin. Hosté jsou povinni respektovat klid ostatních hostů a nerušit hlukem, včetně hlasité hudby, televize nebo rozhovorů.

3.6 Domácí zvířata jsou v penzionu povolena za podmínky předložení platného očkovacího průkazu. Podmínky ubytování s domácími zvířaty:

Zvířata nesmí rušit ostatní hosty ani poškozovat majetek penzionu.

Maximálně jedno zvíře střední nebo velké rasy na pokoj, nebo dvě malá zvířata.

Majitel zodpovídá za škody způsobené zvířetem a je povinen uhradit jejich úplnou náhradu.

Porušení pravidel může být důvodem k okamžitému ukončení pobytu bez náhrady.

3.7 Děti do 10 let se mohou pohybovat po prostorách penzionu pouze pod dohledem dospělé osoby. Zákaz ponechávání dětí bez dozoru platí rovněž v okolí venkovní nádrže ke koupání.

3.8 V žádných prostorách penzionu (pokoje penzionu, společné prostory, restaurace, wellness apod.) není dovoleno bez souhlasu majitele penzionu dělat jakékoliv změny na zařízení, vybavení, ani zásahy do elektrické nebo jakékoli jiné instalace či přemisťovat zařízení.

3.9 V pokoji penzionu není povoleno používat vlastní elektrické spotřebiče s výjimkou elektrických spotřebičů sloužících k osobní hygieně (holicí strojek, depilátor apod.) a nabíječek na mobilní telefony nebo tablety nebo notebooky.

3.10 Noční klid v penzionu je od 22:00 hod. do 06:00 hod. Chování zákazníka v penzionu během nočního klidu nesmí rušit ostatní zákazníky. Není vhodná silná hlasitost televize, hlučné mluvení, zpěv, hlasité rozhovory v chodbách pensionu, na terase pensionu či jiné hlučné aktivity, včetně zvýšené hlasitosti během intimních aktivit. Společenské akce (oslavy, svatby apod.) mohou být v hotelu organizovány po 22:00 hod. jen s předchozím souhlasem majitele penzionu.

4. Odpovědnost provozovatele a zákazníka za škodu
4.1 Provozovatel odpovídá za škodu vzniklou zákazníkovi během pobytu v pensionu ve smyslu příslušných ustanovení Občanského zákoníku a ostatních obecně závazných právních předpisů platných a účinných na území České republiky.

4.2 Host je povinen využít k uložení svých cenností, peněz a osobních dokladů trezor, který se nachází v každém pokoji pensionu. Pouze za peníze a cennosti uložené v trezoru na recepci přebírá odpovědnost pension, a to na základě písemného a vzájemně podepsaného soupisu zboží. V ostatních případech nenese pension za ztrátu žádnou odpovědnost.

4.3 Nároky z odpovědnosti provozovatele za škodu je zákazník povinen uplatnit ve lhůtách a způsobem stanoveným příslušnými ustanoveními Občanského zákonníku a ostatních obecně závazných právních předpisů platných a účinných na území České republiky.

4.4 Věci zapomenuté hosty v pensionu jsou evidovány a skladovány po dobu 3 měsíců. Po skončení této doby pension předává zapomenuté věci na likvidaci. Zapomenuté věci pension doručí zákazníkovi pouze na základě jeho požadavku doručeného pensionu ve lhůtě uvedené v první větě tohoto bodu a výlučně na náklady zákazníka.

4.5 Zákazník odpovídá za škodu způsobenou jím nebo osobami, za které odpovídá, na majetku provozovatele a/nebo pensionu, jakož i na životě, majetku nebo zdraví zaměstnanců provozovatele nebo jiných zákazníků. Takto vzniklou škodu je zákazník povinen nahradit poškozenému (provozovateli nebo zákazníkovi nebo zaměstnanci) ve smyslu příslušných obecně závazných právních předpisů.

4.6Provozovatel je oprávněn požadovat od zákazníka záruku formou předautorizace na platební nebo kreditní kartě zákazníka nebo jinou formu finanční záruky, přičemž označením jistoty na registračním formuláři nebo zvláštním formuláři dává zákazník souhlas s jistotou a jejím použitím pro účely úhrady zákazníkem čerpaných a neuhrazených služeb (např. konzumace v minibaru, neuhrazené služby apod.) nebo náhrady škody způsobené zákazníkem nebo osobami, za které odpovídá, během pobytu v pensionu, nebo na úhradu jiných pohledávek provozovatele v souvislosti s pobytem zákazníka v pensionu. O podmínkách, formě a výši jistoty informuje zákazníka při přihlášení k pobytu pracovník recepce.

5. Nároky z vad služeb – Reklamační řád
5.1 Informace o podmínkách a způsobu uplatnění práv z odpovědnosti provozovatele za vady (dále jen „reklamace“) včetně údajů o tom, kde může reklamaci uplatnit a postup při uplatnění reklamace poskytovaných služeb v pensionu jsou upraveny v Reklamačním řádu pensionu, který je dostupný na recepci pensionu.

6. Ochrana osobních údajů, Ochrana soukromí
6.1 Informace týkající se ochrany osobních údajů jsou uvedeny v Zásadách ochrany soukromí a zpracování osobních údajů  jsou zveřejněny na internetové stránce www.relaxpension.cz/ochrana-osobnich-udaju

7. Závěrečná ustanovení
7.1 Relax Pension Schönwald je oprávněn tento ubytovací řád změnit, přičemž taková změna je vůči hostům účinná ode dne zveřejnění změněného znění ubytovacího řádu na internetové stránce pensionu. Pro pobyt hosta je rozhodující znění ubytovacího řádu platné a účinné ke dni nástupu hosta na pobyt.

7.2 Zákazník je povinen dodržovat ustanovení tohoto ubytovacího řádu. V případě, že zákazník ustanovení tohoto ubytovacího řádu poruší, nebo pokud nedodržuje pokyny pracovníků pensionu, nebo poškozuje nebo ohrožuje majetek provozovatele, poškozuje nebo ohrožuje zdraví, život nebo majetek jeho zaměstnanců nebo zákazníků, nebo přes výstrahu hrubě porušuje dobré mravy nebo své povinnosti vyplývající ze smlouvy o ubytování nebo zasahuje do dobré pověsti provozovatele, jeho zaměstnanců nebo zákazníků, má provozovatel právo odstoupit od smlouvy o ubytování a zákazníka bez náhrady vykázat z pensionu a neumožnit mu čerpat služby v pensionu.

7.3 Tento ubytovací řád, jakož i veškeré právní vztahy vznikající na základě smlouvy o ubytování, se řídí právním řádem České republiky. Všechny právní vztahy tímto ubytovacím řádem neupravené se řídí obecně závaznými právními předpisy platnými na území České republiky.

7.4 Jakýkoli spor vyplývající ze smlouvy o ubytování, včetně sporu o výklad tohoto ubytovacího řádu, v případě, že se mezi účastníky právního vztahu nedosáhne smírné vyřešení sporu, bude náležet do pravomoci Českých soudů.

7.5 Pokud některé z ustanovení tohoto ubytovacího řádu je nebo se stane neplatným, neúčinným nebo nevynutitelným, nedotýká se taková neplatnost, neúčinnost nebo nevynutitelnost platnosti a účinnosti ostatních ustanovení tohoto ubytovacího řádu.

7.6 Tento ubytovací řád se vztahuje na úpravu práv a povinností během pobytu zákazníka v pensionu. Pokud smlouva o ubytování uzavřená mezi provozovatelem a zákazníkem nebo zvláštní obchodní podmínky nebo řády vztahující se k jednotlivým službám poskytovaným v pensionu (např. Wellness, koupací nádrž apod.) (dále jen „zvláštní podmínky“) obsahují odlišnou úpravu než tento ubytovací řád, jsou jsou rozhodující ustanovení zvláštních podmínek a ustanovení zvláštních podmínek mají přednost před
ustanoveními tohoto ubytovacího řádu. V otázkách neupravených zvláštními podmínkami platí
ustanovení tohoto ubytovacího řádu.

7.7. Tento ubytovací řád nabývá platnosti a účinnosti dne 01. 01. 2021